Transfer naar Padang - Reisverslag uit Padang, Indonesië van Ellie en Harry - WaarBenJij.nu Transfer naar Padang - Reisverslag uit Padang, Indonesië van Ellie en Harry - WaarBenJij.nu

Transfer naar Padang

Door: Ellie

Blijf op de hoogte en volg Ellie en Harry

04 April 2017 | Indonesië, Padang

Zondag 2 april
We rijden vandaag naar Padang ons laatste verblijf op Sumatra .
Onderweg zien we een man met een baviaan aan een touw die  kokosnoten uit de boom haalt. De aap weet precies welke rijp zijn en draait ze behendig rond zodat ze vallen.
We komen bij het hotel aan waar het ontzettend druk is maar dit zijn gasten van een bruiloft. s'Avonds zitten we weer met z'n drieën te eten in het hotel. Waar zijn de toeristen?
Vanuit onze kamer kijken we op het strand wat afgebakend is voor het hotel maar bij de buren zien we gezellige parasols.
Wij gaan op onderzoek uit. De plaatselijke bevolking komt naar het strand met busladingen vol. Ze zitten gezellig geheel gekleed met de familie onder de parasols. Een paar kinderen wagen zich in het water en ik word van alle kanten weer bekeken. We lopen naar de pier waar de vissers zitten en kinderen tientallen vliegers oplaten.
Het is net Scheveningen in hoog zomer maar dan 10x erger. Wat een mensen en wat een rotzooi op het strand en we zien dode vissen,vogels en zelfs een kitten. Als we terug zijn op de kamer krijgen we spontaan jeuk van het water.