Sibolga - Reisverslag uit Sibolga, Indonesië van Ellie en Harry - WaarBenJij.nu Sibolga - Reisverslag uit Sibolga, Indonesië van Ellie en Harry - WaarBenJij.nu

Sibolga

Door: Ellie

Blijf op de hoogte en volg Ellie en Harry

25 Maart 2017 | Indonesië, Sibolga

Zaterdag 25 maart
Het PIA hotel heeft geen gezellig restaurant dus zijn we gisteren bij de plaatselijke visboer wezen eten.Zelf je vis uitzoeken en samen met rijst en kankun is het een heerlijke maaltijd.
Het schijnt dat de president in de stad is dus ons hotel zit vol met  zijn personeel.
Zo rustig als het gisteravond was zo druk is het s'morgens bij het ontbijt. We moeten zelf ons ontbijt verzorgen en als we terugkomen van onze dagtrip zijn de kamers ook niet gedaan.
Maar de boottocht naar Puteri  Island maakt alles goed. Aangezien er geen één  toerist is hebben we de boot voor ons zelf. Putra scharrelt nog een lunch bij elkaar en daar gaan we.Het is een prachtige tocht en een uurtje later zien we het eiland opdoemen. Er woont één man op het eiland en er staan een paar schamele hutjes en dan heb je het wel gehad.Het water is heerlijk warm en onder water is het net een  Sumatraans aquarium .Wij voeren de visjes met ei en ze komen overal om ons heen zwemmen. Na 3 uur houden we het voor gezien en we houden er een verbrande rug aan over. Aiai....
s'Avonds gaan we een hapje  eten maar plotseling begeeft de auto het weer. Waarschijnlijk een lege accu . Hij moet naar de garage en wij worden in een discobus gestopt en gaan weer naar de "visboer". Om 21 uur is het nog rumoerig op straat ,de stad leeft nog tot diep in de nacht.