Omgeving Berastagi - Reisverslag uit Berastagi, Indonesië van Ellie en Harry - WaarBenJij.nu Omgeving Berastagi - Reisverslag uit Berastagi, Indonesië van Ellie en Harry - WaarBenJij.nu

Omgeving Berastagi

Door: Ellie

Blijf op de hoogte en volg Ellie en Harry

18 Maart 2017 | Indonesië, Berastagi

Zaterdag  18 maart
Vandaag hebben we de omgeving van Berastagi verkend.Om kwart voor 7 zagen we de zon opkomen en de manager van het hotel nodigde ons uit een kijkje op het dak te nemen..We kregen een prachtig uitzicht op de 2 vulkanen.
De Sibayak rookt een beetje maar uit de Sinabung. komen flinke rookwolken. Deze laatste is in 2014 uitgebarsten waardoor 12 duizend mensen moesten evacueren. Daarvan is 70% nooit meer teruggekeert.
Na het ontbijt zijn we naar de Gundaling heuveltop gereden om te genieten van het uitzicht op de vulkaan Sinabung. Vandaar uit naar toeristische fruitmarkt waar Putra ons weer van alles laat  proeven.Toch willen we graag naar de locale markt om een belofte na te komen.
 3 jaar geleden hebben we een mooie foto van een ikan (vis)vrouwtje gemaakt en na wat navraag vinden we het stalletje terug. Helaas is zij er niet maar we geven de foto aan haar echtgenoot met de hartelijke groeten.
We bezoeken nog een boeddistische tempel Taman Alam Lumbini.
In de verte lijkt hij van goud maar het blijkt goudverf te zijn.
In het heiligdom steken we een kaarsje op voor iedereen die het gebruiken kan.
Het valt wel op dat wij de enigste toeristen zijn dus ook een bezienswaardigheid.
Verder een vrije middag maar het regent en is fris dus verder met onze blog.