Transfer naar Maninjau - Reisverslag uit Maninjau, Indonesië van Ellie en Harry - WaarBenJij.nu Transfer naar Maninjau - Reisverslag uit Maninjau, Indonesië van Ellie en Harry - WaarBenJij.nu

Transfer naar Maninjau

Door: Ellie

Blijf op de hoogte en volg Ellie en Harry

31 Maart 2017 | Indonesië, Maninjau

Vrijdag 31 maart
We vertrekken uit de Canyon en in principe hebben we een korte tocht. Maar wij hoorden van een nederlands stel een mooie tip. We gaan op zoek naar de Raflesia Arnoldi, een prachtige bloem die in de maand maart bloeit en maar 1 week mooi op kleur blijft. Zeer zeldzaam dus we moeten wel een korte trekking maken. Vol goede moed gaan we op weg en komen in het dorp eerst een man tegen met een python van 2 meter. Die vond hij in zijn tuin!!!
We trekken het bos in en na een half uur zegt de gids" oh ja die bloem die dichtbij staat is uitgebloeid maar 1500 meter staat weer een nieuwe in bloei" .Hebben wij weer maar we zijn er nu toch dus verder gaat het langs afgronden en gladde stapstenen. Op 300 meter onder de top geef ik het op en blijf achter met Putra.
Harry gaat wel naar boven met de locale gids en een half later staan ze bemodderd weer beneden met een prachtige foto. Samen dalen we af en drinken nog een Kopi luwak of civetkoffie in het dorp. Door het speciale productieproces is het erg dure koffie.
De civetkat eet de rauwe rode koffiebessen . Het vruchtvlees wordt verteerd maar de pit blijft intact en vind je terug in de uitwerpselen van de kat . Ze worden gewassen,gedroogd en licht geroosterd.. De koffie geurt sterk maar we vinden het niet heel bijzonder en
14 euro voor een zakje koffie vinden wij zelfs te duur.
Bij de auto trekken we onze schoenen uit en ontdekken verschillende bloedzuigers.
We rijden nu verder naar Maninjau en via 44 haarspeldbochten krijgen  we een prachtig zicht op het meer.

• 31 Maart 2017 - 13:53

Jeanne:

Toch wel heel speciaal die bloem hoor.
    En die koffie.....ja dat weet ik nog op Java.....