Transfer naar Sibolga - Reisverslag uit Sibolga, Indonesië van Ellie en Harry - WaarBenJij.nu Transfer naar Sibolga - Reisverslag uit Sibolga, Indonesië van Ellie en Harry - WaarBenJij.nu

Transfer naar Sibolga

Door: Ellie

Blijf op de hoogte en volg Ellie en Harry

24 Maart 2017 | Indonesië, Sibolga

Vrijdag 24 maart
Helaas is ons reisgezelschap afgehaakt vanwege familieomstandigheden dus gaan wij alleen verder.
Na 5 dagen komt er een eind aan het verblijf op Samosir. Wat hebben we genoten. Gisterenavond nog een voorstelling gehad van  zangers en dansers die de originele batak muziek speelden.
We gaan met de pont van Tuktuk naar Parapat. Op de vroege ochtend worden we al opgewacht door verkopers die allerlei lekkere dingen verkopen. Kleefrijst met iets zoets, een soort oliebolletjes en kroepoek. Zo'n ontbijt is geen straf maar het hotel heeft ons ook het één en ander meegegeven.
We stoppen bij een pindabranderij waar jongens 2 uur lang pinda's omscheppen in grote wokken boven hete vuren.Wat een werk maar we kopen wel wat zakken in de toko tegenover.
Verder gaat de reis en even later worden we voor het eerst aangehouden door politie. Putra moet mee met de papieren en wordt ondervraagd en gefotografeerd. Hij krijgt een bon maar we weten nog steeds niet waarom. Iets met verkeerde papieren, we laten het maar zo.
Dan komen we in Pemandian waar hotsprings zijn. We lopen door een restaurant aan de achterkant naar buiten en daar zijn prachtige witte en gele bergen onstaan door de kalkafzetting. Er lopen kleine riviertjes met gloeiend heet water doorheen en dat wordt opgevangen in bassins. In Nederland zou je hier een attractie van maken maar hier ligt het in de achtertuinen van de huisjes.
We eten padang voor lunch dat betekent dat we allerlei gerechten op tafel krijgen. En wat je eet, reken je af.
Verder gaat de reis en na 10.000 bochten zijn we eindelijk in Sibolga. We slapen in een wat minder hotel dus blijft
hotel Carolina op Samosir nummer 1.
We besluiten even de benen te strekken op het strand maar binnen de korste keren worden we weer belaagd door verkoopsters en mensen die met je op de foto willen. Wegwezen.
s'Avonds het onvermijdelijke WhatsApp-je uit Nederland. RIP.

• 27 Maart 2017 - 14:51

Jeanne:

Wat dubbel nu voor jullie!!!