Dag 3 samosir - Reisverslag uit Ambarita, Indonesië van Ellie en Harry - WaarBenJij.nu Dag 3 samosir - Reisverslag uit Ambarita, Indonesië van Ellie en Harry - WaarBenJij.nu

Dag 3 samosir

Door: Ellie

Blijf op de hoogte en volg Ellie en Harry

22 Maart 2017 | Indonesië, Ambarita

Dag 3 Samosir

Sinds Harry in Indonesië is voert hij een anti-rookcampagne en geeft elke roker een lollie ipv een sigaret. Hij heeft al 3 zakken uitgedeeld  en krijgt altijd een glimlach maar het haalt niet veel uit.
Vandaag gaan we met de watertaxi naar Parapat aan de overkant van het Tobameer.
Dit kratermeer is op sommige plaatsen 900 meter diep en ligt ingesloten door hoge bergen .In een half uurtje zijn we aan de overkant en slenteren door de winkelstraat. Daar ontdekken we een kleermaker en Walter wil wel een mooie zijden bloes. Helaas niet in zijn maat en Harry krijgt hem kado van Walter. Hij heeft geen andere mooie stof gezien om er eventueel één te laten maken.
Verderop is een  apotheek en ik ga kijken of er hier  een toekomst voor mij ligt. Ze laten de voorraad zien en het is nog minder als bij de AH. Jammer dan zal ik toch terugmoeten naar Nederland.
We lopen richting een huis hoog op de heuvel waar Soekarno zijn laatste jaren in  gevangenschap verbleef. Het is nu in gebruik door de overheid dus verboden gebied.
Na de koffie rijden we met een tuktuk, aftandse auto waar alles uitgehaald is , naar restaurant Hongkong.
Net als bij onze chinees in Holland zijn de gerechten een éénheidsworst.
We bestellen babi- pangang, kip en vis van de hotplate maar de smaak is allemaal hetzelfde.
We varen terug met de boot en hebben nog een heerlijke middag voor de boeg met lezen,bloggen,slapen,zwemmen en vissen.
Harry vangt s'middags eindelijk een flinke telapia.

• 22 Maart 2017 - 21:15

JeanneRonde:

Heerlijk om te lezen weer....jullie genieten ervan..en wij ook.

• 28 Maart 2017 - 19:55

Brigitte & Hanny:

Lekker snel klaar met de bestelling! Denk er nog even over na.

• 29 Maart 2017 - 12:45

Ellie En Harry :

Uitendelijk blijken het drogisterijen te zijn.Ik denk dat ze alleen medicijnen in het ziekenhuis hebben.