2 dagen in de jungle - Reisverslag uit Tangkahan, Indonesië van Ellie en Harry - WaarBenJij.nu 2 dagen in de jungle - Reisverslag uit Tangkahan, Indonesië van Ellie en Harry - WaarBenJij.nu

2 dagen in de jungle

Door: Ellie

Blijf op de hoogte en volg Ellie en Harry

17 Maart 2017 | Indonesië, Tangkahan

Woensdag 15 maart
We checken om 10 uur uit bij de Hotel Deli River en slaan 5 koffers op bij de receptie.We mogen op deze 2-daagse trip  maar 2 koffers meenemen .We gaan naar de olifanten in Tangkaharan in een 4 wheel drive. De weg is belabberd en de auto ook en we zien alleen maar palmbomen .
De chauffeur brengt ons rond koffietijd naar een warong
waar we genieten van koffie toebroek,  gebakken banaan,zoete aardappels en pasteitjes. Totale schade 35.000 roepie (2.50 euro ) Hier kun je wel de rijke toerist uithangen.
Dit keer hebben we een éénvoudig onderkomen ,de Mega Inn, gelegen tegen het regenwoud aan.Een schitterend uitzicht op de rivier zonder Wifi dus even geen nieuws van het thuisfront We gaan nog even naar de rivier om af te koelen maar de stroming is te sterk dus het wordt pootje baaien.
Met het diner bestellen we rijsttafel en Riksy ,de ober, probeert zijn  nederlands uit wat leid tot hilarische momenten. Ook met kaartspelletjes steelt hij de show.
Om half 10 breken we op.

Donderdag 16 maart
Aangezien we geen Wifi hebben missen we de uitslag van de verkiezingen. We zullen nog een dagje moeten wachten maar dat kan ons niet deren.
Vandaag staan de olifanten van Tangkaharan op het programma. We hebben voorafbesloten om geen olifanten te wassen en ook geen trip op de olifanten te maken.
Vanuit het huisje is het een uurtje lopen en onderweg worden we nog attent gemaakt op allerlei vruchten en bomen.
Als we aankomen bij het park komen de olifanten net terug van hun wasbeurt.Helaas voor de rangers zijn er maar 2 franse toeristen dus ze worden er niet rijk van. Wij zien de moeders met baby's en grote mannetjes met de palmtakken op de slagtanden terug keren.Ze worden aan de ketting gelegd en verorberen heel wat palmbladeren en suikerriet stengels.
Wij kunnen ze van alle kanten fotograferen .We doen nog een donatie en aanvaarden de terugtocht.
Na een kom bamisoep gaan we afkoelen bij de rivier. Een rustige plek waar een hete waterbron in het water is. Je moer er de rivier voor over maar in de spelonk is het zo smal dat niemand erin past.
We koelen lekker af en de jongens gooien nog een hengeltje uit.
We besluiten een biertje te drinken en zoals elke dag krijgt Harry Indische les en Putra Nederlandse les. En Walt houdt in de gaten of de uitspraak goed is.
s'Avonds heeft Risky nog een speciale verrassing voor ons .De tafel is versierd met prachtige rode bloemen en eeen feestmaal wordt geserveerd. Chicken-rendang die we een dag van te voren moesten  bestellen. Ze moesten de kip nog vangen .
Heel kruidig en smakelijk met fried vegetables ( kouseband, tauge, champignons en broccoli) en gebakken tempeh.

Vrijdag 17 maart
Vandaag hebben we een lange reisdag voor de boeg. Eerst van Tangkahan naar Bukit Lawang.  Onderweg is de brug kapot maar met wat roko-rokogeld wordt het karwei zo geklaard.
De koffers worden opgehaald in Bukit Lawang en we gaan op weg naar Berastagi.
De weg gaat dwars door de verkeerschaos van Medan maar Putra is een goede chauffeur. Onderweg worden we getracteerd op jamboe air (smaakt naar onrijpe peer) en mangistan (witte mandarijn) . Na Medan gaan we de bergen in en het voelt gelijk koeler.Halsbrekende toeren worden uitgehaald om elkaar in te halen.In Berastagi bezoeken we een katholieke kerk van Asisië en een traditioneel huis van de Batak-Karostam.
Om 5 uur bereiken we eindelijk Hotel Sibayak International.We gaan even het thuisfront
sms-en dat we weer bereikbaar zijn want ze maken zich wat zorgen.

• 17 Maart 2017 - 15:49

Laura:

Spannend hoor zo van de buiten wereld afgesloten helemaal in de jungle!! Gelukkig kunnen we weer appen! Xxx en dikke knuffel van Indi

• 17 Maart 2017 - 15:54

Ellie En Harry :

Trouwens wat een verkiezingsuitslag.

• 17 Maart 2017 - 17:42

Jeanne Ronde:

Zo wat een verhaal. Heerlijk. Gaat prima zo te lezen.....ga zo door. Ik smul,ervan!!!