De omgeving van Bukit Lawang - Reisverslag uit Bohorok, Indonesië van Ellie en Harry - WaarBenJij.nu De omgeving van Bukit Lawang - Reisverslag uit Bohorok, Indonesië van Ellie en Harry - WaarBenJij.nu

De omgeving van Bukit Lawang

Door: Ellie

Blijf op de hoogte en volg Ellie en Harry

14 Maart 2017 | Indonesië, Bohorok

Vanmorgen om 10 uur stonden de becaks gereed om ons de omgeving te laten zien. Het is al rond de 30 graden dus op de becaks is het heerlijk vertoeven. Wij rijden over de sawas en bezichtigen een goela djawa fabriekje.Nou ja fabriekje? Een oude meneer met kleindochter laat
ons het proces zien van suikerriet naar gedroogde suiker. We krijgen een verse kokosnoot te drinken maar zijn een beetje huiverig .Paula kreeg vorige keer buikloop en we blijven opletten.Soo far so good. Als we roepen dat het koffietijd is dan worden we gelijk voorzien van koppie pahit.
Har heeft veel lol met de katjonks ,je kunt horen dat hij al heel wat woordjes kent.
Verder gaat de reis naar een tofu- en een bamboefabriekje. Allemaal kleinschalig opgezet maar leuk om te zien. Na 3 uur zijn we terug op de basis.
Eerst lekker douchen en lunchen en daar was de ober van 3 jaar geleden die ons" herkende " . Hij is een autodidact die zichzelf nederlans leerde spreken maar ook schrijven. Hij zingt voor ons "ik ben vandaag zo vrolijk zo vrolijk" van Herman van Veen. Daarna schrijft hij een prachtige tekst die zo op een blauw tegeltje past. Een bijzondere ontmoeting met een "gekke" man.
De mannen gaan s'middags met Putra vissen. Ben benieuwd.
De visser van de eerste dag was er weer en hij leert hun de kneepjes van het vissen. Putra had al chatching gevonden en als lood wordt er een steen gebruikt. Na 2 uurtjes heeft Putra
4 aaltjes gevangen en Harry een zebravis.
Toen ze na 2 uur zin in koffie hebben wordt er met een plastic zak koffie gehaald en doen afgesneden waterflesjes dienst als kopjes.Je moet hier wel inventief zijn.
 s'Avonds eten we pizza  ,een welkome afwisseling van al de rijst, die overigens heerlijk is.





  • 14 Maart 2017 - 18:23

    Tara:

    Lieve baasjes
    De (her) pvoeding lijkt gestart, ik doe net alsof ik al een klein herdertje ben, mijn surrogaatbaasje denkt dat zodat het haar gaat lukken. Zelf twijfel ik......ik laat haar maar in de waan.....een overlevingsstrategie....
    Pfff, iedere dag een heel eind lopen, ik moet zelf voor mijn bal zorgen...ik sjouw wat af
    Voor de dagelijkse variatie wordt er gelukkig veel ondernomen, op stap met kinderen, naar zee, zwemmen (in een buitenbad, nog wel een beetje fris, wel heerlijk......)
    Zo af en toe mag ik jullie verslagen lezen, zodat ik op de hoogte blijf van jullie avonturen
    ik heb het wel naar mijn zin moet ik jullie bekennen, geniet van jullie reis.....

    Heel veel knuffels van jullie Tara

  • 14 Maart 2017 - 18:23

    Jeanne Ronde:

    Jullie genieten volop dat is wel,duidelijk. Ga zo door....ik krijg de kriebels...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Bohorok

Ellie en Harry

Actief sinds 01 Maart 2017
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 11145

Voorgaande reizen:

10 Maart 2017 - 07 April 2017

Sumatra 2017

Landen bezocht: