Naar de Orang oetangs - Reisverslag uit Bohorok, Indonesië van Ellie en Harry - WaarBenJij.nu Naar de Orang oetangs - Reisverslag uit Bohorok, Indonesië van Ellie en Harry - WaarBenJij.nu

Naar de Orang oetangs

Door: Ellie

Blijf op de hoogte en volg Ellie en Harry

13 Maart 2017 | Indonesië, Bohorok

Lekker geslapen in de ecolodge. De badkamer staat in open verbinding met het oerwoud dus deuren dicht maar tot nu toe hebben we nog geen mug gezien. Om 9 uur staat onze gids ,Mohammed Youssef, klaar en we trekken het regenwoud in. De opvang van de Orang oetangs is opgeheven en de apen zitten nu dus overal. Doordat ze aan de mensen zijn gewend kan onze gids er al snel één lokken met een banaantje. Hij is een ranger van het Leuser National Parc .We zien vervolgens een volwassen man en moeder met kind en ze zijn vlak boven ons. Ook zien we de Thomas monkey en een baviaan. Verderop kan de gids zelf een banaan in de hand van een jonge Orang geven.
Wat een geweldige ervaring is dit en na 3 uur zijn we terug bij de lodge.
Ik heb 1,5 liter vocht gedronken en ik sta nog te stomen .
Na een koude douche is het tijd voor soto ajam.

• 13 Maart 2017 - 08:42

Jeanne Ronde:

Wat gaaf!! Daar doe je t voor toch.
    Fijne dag nog.

• 14 Maart 2017 - 12:25

Annette:

Hallo daar op t midden van deze aardbol. Jullie zijn nog maar een paar dagen weg en al goed bezig. Mooie dingen al gezien. En een goed levensmotto meegekregen!
    Lekker genieten en lekker eten en drinken daar.
    Veel genog en gezelligheid
    Jan en Annette